Școala îți oferă o șansă

„Școala îți oferă o șansă”… există potențial în acestea, dar atât timp cât nu se face nimic legat de acest lucru vom ajunge mereu să credem că suntem niște persoane proaste, inculte, doar din cauza unui eseu sau a unei formule. Unora li se pare ușoară matematica, altora geografia, altora biologia și așa mai departe, dar atât timp cât structura școlară nu ne lasă sa ne axăm pe ceea ce vrem noi să facem este degeaba. Școala este menită sa dezvolte persoanele din ea, ceea ce nu se prea întâmplă! Școala ar trebui sa învețe copii despre societate, maniere, umanitate, familie, încât, aceștia să poată ști ceea ce este de făcut pe viitor, nu doar compuneri, formule, modul de reproducere al unui vierme. Ar trebui să existe mai multe ocazii pentru un elev sa poată „activa” în domeniul ales!

S-a întâmplat vreodată să fi pe stradă iar un om apropiindu-se de tine să te întrebe despre teorema lui Pitagora, sau sa îi vorbești despre caracterul lui Alexandru Lăpușneanu? Cred că răspunsul este nu. Materia este făcută sa fie predata într-un timp scurt dar în același timp să ofere prea multă informație. Oamenii sunt diferiți, nu toți asimilează în același ritm și timp informația primită! În domeniul ales de mine la liceu (design vestimentar) eram obligați sa învățam la alte materii, formule care nu aveau sa ne ajute la nimic, căci, sincer acum, nu aveam să stau să calculez cu ce viteză cade materialul pe jos când mi-a alunecat de pe masă din cauza unei mișcări stângace, sau dacă am scris frumos caligrafic pe foaie măsurile trupului. Nu spun că nu este bună matematica, ba din contră, nu vreau sa fiu păcălită la magazin ori sa greșesc vreo bluză ajungând sa o fac prea largă sau prea strâmtă, există formule, simple ce-i drept, care mă ajută, dar acei radicali și logaritmi sincer nu mă vor ajuta cu nimic. Biologia este bună, înveți despre reproducere, organe, celule, boli, plante, animale, biodiversitate adică despre corpul nostru și mediul înconjurător.

Toate ar trebui făcute în așa fel, încât un elev să poată ține pasul orelor, fără a se plictisi. Un lucru este cert, un elev va arăta interes dacă ceea ce i se predă îl va ajuta într-un fel sau altul în viață. Este o șansă mult mai mare ca cineva din jurul tău să aibă nevoie de un prim ajutor decât să te ia la rost din cauză că nu ști despre legătura ionică.  Este oferită o informație fără legătură cu ceea ce alegi sau speri să înveți. Poate aș fi vrut sa învăț mai mult despre cum merge guvernul, țara. Sunt multe lucruri bune care s-ar putea învață în școală și care nu se fac, păcat! Mi-ar fi plăcut sa învăț mai multe lucruri într-un ritm lin, nu galopant din cauză că timpul era insuficient. Ar trebui sa învățam câte un pic din toate încât sa știm sa ne descurcam, dar la modul în care se procedează acum ar trebui să ști totul despre toate!

Nu am fost un elev eminent, și nici nu am vrut sa fiu.

 

Mă puteți urmări pe:

facebook  instagram  tumblr

 

This article has 2 comments

  1. Lucia Agârbicianu Reply

    Ce frustrare , ai avut ghinionul sa ai profesori de rahat si daca nu îți place programul tradițional de la școală trebuia sa mergi la altul si.
    Iar materia făcută in școală e ca sa nu îți lase creierul sa putrezească .
    P.S. nu stiu ce profesor de romana aia avut dar in multe din operele de liceu (daca le-ai citit) totuși observi multe lucruri legate de societate, umanitate , caractere umane și familie +sunt sigura ca daca ai fi vrut sa dezvolți un subiect anume la orice ora crezi tu ca aveai un om mai competent la catedra nu cred ca ar fi refuzat

    • Amellia Reply

      Nu sunt adepta romanelor școlare, singurele citite de mine fiind Ion de Liviu Rebreanu (care surprinzător, mi-a plăcut) și Enigma Otiliei de George Călinescu care pur și simplu m-a plictisit fenomenal. Puteți să numiți această postare o frustrare, dacă acest lucru vă face plăcere, dar este un mesaj, un gând pe care sunt sigură că mulți ar vrea să îl poată scoate la iveală, un gând de comun acord cu mulți alții. Materia, nu este făcută pentru a nu lăsa creierul ”să putrezească”, ci în așa fel încât nu să fim buni la toate. Am spus că școala nu se axează pe ceea ce alege elevul pentru propriul lui viitor, pentru ceea ce ar vrea el să devină, iar acesta este adevărul! Sunt atât de multe lucruri care ar putea fi spuse, dar mă voi opri aici, căci, poate, cine știe, voi mai face un articol despre asta în viitorul apropiat, fiind un subiect foarte interesant.
      P.s.: În secvența :”+sunt sigura ca daca ai fi vrut sa dezvolți un subiect anume la orice ora crezi tu ca aveai un om mai competent la catedra nu cred ca ar fi refuzat” ce anume ați dorit să spuneți mai exact? Sincer nu îmi dau seama. O săptămână frumoasă vă doresc!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *